1 Válassz előadást

2 Válassz jegyeket

3 Add meg az adataid

4 Fizess online
 Töltjük rögvest!
KOLDUSOPERA - NYILVÁNOS FŐPRÓBA
Budaörsi Latinovits Színház - 2 soros nézőtér
Ezt az előadást még nem értekelték elegen, az előadóhely többi programjának átlaga:
8.6 / 10
1709 értékelésből
Erre az előadásra ma nincsenek félárú jegyeink, nézd meg az aktuális darabokat a   Főoldalon!
„Hölgyeim és uraim! Önök most egy operát fognak látni. És mivel ez az opera úgy lett kitalálva, ahogy azt a koldusok elképzelik, illetve mivel olyan olcsónak kellett lennie, hogy még a koldusok is megfizethessék, a címe: Koldusopera.”

Kurt Weill • Bertolt Brecht
Koldusopera

Macheath, köznapi nevén a „Bicska” Maxi Brasch Bence
Jonathan Jeremiah Peacock, a “Koldusok barátja” cég tulajdonosa Ilyés Róbert
Celia Peacock, a felesége Takács Katalin
Polly Peacock, a lánya Kurta Niké m.v.
Tigris Brown, London rendőrfőkapitánya Chován Gábor
Lucy, a lánya Bohoczki Sára
Kocsma Jenny Spolarics Andrea
Smith, rendőr Böröndi Bence
Bandatagok, koldusok, kurvák, rendőrök FEHÉR ANDRÁS M.V., MARTINKOVICS MÁTÉ M.V., MOLNÁR G. NÓRA M.V., PÁDER PETRA, TAKÁCS ZALÁN M.V.

Zenekar Budaörsi fúvószenekar
dramaturg Bíró Bence
díszlettervező Devich Botond
jelmeztervező Szakos Kriszta
világítás Kehi Richárd
zenei vezető Dargay Marcell
koreográfus Widder Kristóf
a rendező munkatársa Barnet Mónika
súgó Juhász Gabriella
rendező Fehér Balázs Benő

„Hölgyeim és uraim! Önök most egy operát fognak látni. És mivel ez az opera úgy lett kitalálva, ahogy azt a koldusok elképzelik, illetve mivel olyan olcsónak kellett lennie, hogy még a koldusok is megfizethessék, a címe: Koldusopera.”

A Dreigroschenoper ősváltozata, John Gay 1728-as zenés balladákkalteletűzdelt műve valószínűleg minden idők első musicalje. A szerző a kor vezető politikusainak állított benne emlékművet, olyant, hogy nem köszönték meg. Nem is nagyon volt miért: Gay The Beggar’s Operájának szereplői a kor néhány valóságos eseményének, illetve szereplőjének állítanak örök emléket, azt állítva róluk, hogy nem csak a kiváltói, de haszonélvezői is a kor legendás nyomorának, és e legendás nyomor köré szervezett közintézményeknek.

Ugyanígy járt el pontosan kétszáz évvel később Bertolt Brecht is: 1928-ban, a Weimari Köztársaság fénykorában – mely fénykor, mint később kiderült, a bukás előszobája volt. Nekirontott mindenkinek, gazdagnak, szegények, a törvényenkívülieknek és a törvény őreinek egyaránt. De megkapták tőle a magukét a nők és a férfiak, ezek az egymás húsára ácsingózó izgága javíthatatlanok is. A világraszóló sikert Kurt Weill egy új zenés műfaj megteremtésével, Brecht egy új színpadi formával és az éles társadalomkritikával indokolta.

A Koldusopera megírásakor mindössze harminc éves, de szemtelenül nagyképű Bertolt Brecht valóban radikálisan újat állított előadásaival. A színészeinek azt mondta: Mutassátok meg, hogy megmutattok!
A nézőinek pedig azt: Ne vágjátok már ezt a romantikus képet! Nehéz is lenne túlromantizálni, amikor Bicska Maxi, London sztár-bűnözője a függöny elé lép, és így énekel az öltönyös nagyérdeműnek:

Ne mondd nekünk, hogy szép a tisztes élet,
És minden gazság elkerülhető:
Mit ér a szó, ha nincs hasunkban étek,
Előbb zabáljunk, mert ez itt a fő.
Mi jók legyünk, ti jóllakottak – ez derék,
De értse végre minden jómadár,
Mert ezt már csűrni és csavarni dőreség:
Előbb a has jön, aztán a morál.

bemutató 2019. december 21.

Helyszín

Budaörsi Latinovits Színház
Budaörs, 2040, Szabadság út 26.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges! Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be. Köszönjük!