Petőfi Sándor: Tigris és Hiéna
A Nyíregyházi Móricsz Zsigmond Színház vendégjátéka - Vidéki Színházak FesztiváljaAdott egy korábbi káoszból épp felocsúdó és lassan egy újabb káosz felé sodrodó, szétszabdalt ország; egy felbomlóban lévő, különös képletű család; egy sokszorosan terhelt anya-fiú viszony; egy apa és két fiú egymásra nem ismerésének rejtvénye; és mindehhez háttérként Magyarország a maga sokismeretlenes egyenletével, az Árpád-háztól gyakorlatilag napjainkig.
“Legyen az ember drámaíró!†Â– jelentette ki az örök színházrajongó, kísérletező kedvű és ambíciótól fűtött Petőfi, s ennek jegyében megalkotta egyetlen befejezett drámai művét, a Shakespeare és Katona nyomdokain büszke daccal járó Tigris és hiénát. Groteszk tragédiájában zabolátlan szenvedély, fiatalkori túlzás, végletes melodráma és kaján irónia feleselnek egymással. Befejezettségében is töredékes, inkább kérdésfelvetés, mint klasszikus igényű, tökéletessé formált alkotás. Mi, a Petőfire olyannyira jellemző kalandvágy szellemében szeretnénk itt és most színpadi életre kelteni drámairodalmunk e kevéssé ismert kuriózumát, ugyanazzal a játékkedvvel, bátorsággal, humorral és kíváncsisággal kezelve az eredeti anyagot, mint szerzője is tenné – ha történetesen ma írta volna meg...
Előfordulnak még számos jelenetben: kocsmatöltelékek, léhűtők, összeesküvők, egy börtönőr, békétlenek és alkoholisták.
...és még katonák: BELME BENCE, BOLDIZSÁR ZSOLT, JAKAB ATTILA, JOÓ TIBOR, KÖVESDI ATTILA
A Togrul-nóta zenéjét Kazár Pál szerezte.
A Nyíregyházi Móricsz Zsigmond Színház vendégjátéka - Vidéki Színházak FesztiváljaAdott egy korábbi káoszból épp felocsúdó és lassan egy újabb káosz felé sodrodó, szétszabdalt ország; egy felbomlóban lévő, különös képletű család; egy sokszorosan terhelt anya-fiú viszony; egy apa és két fiú egymásra nem ismerésének rejtvénye; és mindehhez háttérként Magyarország a maga sokismeretlenes egyenletével, az Árpád-háztól gyakorlatilag napjainkig.
“Legyen az ember drámaíró!†Â– jelentette ki az örök színházrajongó, kísérletező kedvű és ambíciótól fűtött Petőfi, s ennek jegyében megalkotta egyetlen befejezett drámai művét, a Shakespeare és Katona nyomdokain büszke daccal járó Tigris és hiénát. Groteszk tragédiájában zabolátlan szenvedély, fiatalkori túlzás, végletes melodráma és kaján irónia feleselnek egymással. Befejezettségében is töredékes, inkább kérdésfelvetés, mint klasszikus igényű, tökéletessé formált alkotás. Mi, a Petőfire olyannyira jellemző kalandvágy szellemében szeretnénk itt és most színpadi életre kelteni drámairodalmunk e kevéssé ismert kuriózumát, ugyanazzal a játékkedvvel, bátorsággal, humorral és kíváncsisággal kezelve az eredeti anyagot, mint szerzője is tenné – ha történetesen ma írta volna meg...
Előfordulnak még számos jelenetben: kocsmatöltelékek, léhűtők, összeesküvők, egy börtönőr, békétlenek és alkoholisták.
...és még katonák: BELME BENCE, BOLDIZSÁR ZSOLT, JAKAB ATTILA, JOÓ TIBOR, KÖVESDI ATTILA
A Togrul-nóta zenéjét Kazár Pál szerezte.
Szereposztás
SAUL, földönfutó | Vaszkó Bence |
BORICS, Galícia fejedelme | Vicei Zsolt |
PREDSZLÁVA, Borics és Saul anyja | Szabó Márta |
II. (VAK) BÉLA, Magyarország királya: | Fellinger Domonkos |
ILONA királyné, a felesége | Széles Zita |
SÁMSON, zsoldos | Schlanger András |
JUDIT, Borics felesége | Jenei Judit |
SÜLÜLÜ, bolond II. Béla udvarában, GÖNDÖR, magyar úr | Vizkeleti Zsolt |
MILUTIN, szolga Borics házában, VAS, magyar úr | Rák Zoltán |
GÉZA, Ilona kisfia, DENGEZ, magyar úr | Nagyidai Gergő |
TIVADAR, magyar úr | Varga Balázs |
Stáblista
Rendező | Koltai M. Gábor |
Rendező asszisztens | Fülöp Angéla |
Szövegváltozat | Peer Krisztián |
Szövegváltozat | Sediánszky Nóra |
Szövegváltozat | Koltai M. Gábor |
Dramaturg | Sediánszky Nóra |
Koreográfia | Vámosi Judit |
Látványtervező | Vereckei Rita |
Kovács Katalin |
Helyszín
Thália Színház
Budapest, 1065, Nagymező u. 22-24.
Budapest, 1065, Nagymező u. 22-24.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!