Molnárt játszani szinte biztos siker: professzionális dramaturgia, kitűnő szereplehetőségek, könnyed problémafelvetések, fájdalommentes szórakozás. Természetesen, ezekre az igényekre figyelve is lehet manapság Molnár darabjait választani és játszani.
A kérdés csak az: érdemes-e? Ha a darab egészét – a három felvonásos szerkezetet – vizsgáljuk, akkor a történet a maga lekerekítettségében leginkább a mesék világára emlékeztet. Úgy gondoljuk, hogy a színháznézők számára akkor jelent intellektuális kihívást Az üvegcipő című darab, ha fölerősítjük benne azt a dramaturgiai pillanatot, amely Irma valóságos sorsát reprezentálja. A történet - a mai korból nézve – reálisan a második felvonás befejeztével véget ér. Irma, a naivnak látszó, ugyanakkor emberi értékekben rendkívül gazdag szereplő sorsa az adott társadalmi viszonyok között a teljes kilátástalanság. Sorsa igazából tragédia, hiszen olyan értékek pusztulnak vele együtt, mint a hűség, az odaadás, az önzetlenség vagy a maga kisvilágához igazodó, abból mégis fölemelkedő képzeletgazdagság. Rengeteg olyan kérdést vet föl Az üvegcipő, amely majdnem egy évszázaddal a születése után is égető problémaként nehezedik világunkra. Olyan darab, amelyet látni – s ehhez játszani – kell.M
A kérdés csak az: érdemes-e? Ha a darab egészét – a három felvonásos szerkezetet – vizsgáljuk, akkor a történet a maga lekerekítettségében leginkább a mesék világára emlékeztet. Úgy gondoljuk, hogy a színháznézők számára akkor jelent intellektuális kihívást Az üvegcipő című darab, ha fölerősítjük benne azt a dramaturgiai pillanatot, amely Irma valóságos sorsát reprezentálja. A történet - a mai korból nézve – reálisan a második felvonás befejeztével véget ér. Irma, a naivnak látszó, ugyanakkor emberi értékekben rendkívül gazdag szereplő sorsa az adott társadalmi viszonyok között a teljes kilátástalanság. Sorsa igazából tragédia, hiszen olyan értékek pusztulnak vele együtt, mint a hűség, az odaadás, az önzetlenség vagy a maga kisvilágához igazodó, abból mégis fölemelkedő képzeletgazdagság. Rengeteg olyan kérdést vet föl Az üvegcipő, amely majdnem egy évszázaddal a születése után is égető problémaként nehezedik világunkra. Olyan darab, amelyet látni – s ehhez játszani – kell.M
Szereposztás
Irma | Molnár Anikó |
Sipos | Horányi László |
Adél | Szőcs Erika |
Császár | Horváth Andor |
Tanácsos | Kovács Frigyes |
Roticsné | Horváth Zsuzsa |
Házmester | Ács Tamás |
Kati | Szlúka Brigitta |
Keceli Ilona | Diószegi Imola |
Rendőrorvos, Stettner | Savanyu Gergely |
Fényképész | Farkas Tamás |
Ajtónálló, Plébános | Papp Attila |
Rendőr, Részeg vendég | Sárdy Zoltán |
Szász Bandi, Inas | Czár László |
Síber | Madár K. Zoltán |
Helyszín
Thália Színház
Budapest, 1065, Nagymező u. 22-24.
Budapest, 1065, Nagymező u. 22-24.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!