Garaczi – szokásához híven – sok mindennel ironizál ebben a darabjában is…
Egy kisfiút édesanyja pszichológushoz visz, mert valami lelki csomó eredményeképp nem képes kimondani azt, hogy szereti édesanyját. Maga a vizsgálat az előadás gerince, amelyben „regresszív hipnózissal” a gyerek múltja, majd „progresszív hipnózissal” jövője elevenedik meg… Ez a történet képes felmutatni mai életünk számtalan nyűgét, baját, fonákságát; jókat derülhetünk elvált szülőn, alkalmi szexpartneren, természetgyógyászon, R2D2 és Trípió felbukkanásán, a testet öltött super egón, a pszichológus nem mindennapi szerelmi afférján…
A vidámnak tűnő anyaggal a szerző és a Társulat véleményt nyilvánít lélekgyógyászatról, gender-irodalomról, életpálya-modellekről… A Trainingspot Társulat 2007 őszén alakult Budapesten a színész-koreográfus Benkő Ágnes és a zeneszerző-rendező Pap Gábor irányításával. A társulatot olyan színházzal huzamosabb ideje foglalkozó személyek alkotják, akik számára alapelv a következetes és folyamatos kísérletezés, az alkotóművészet új kifejezésmódjainak keresése a mozgásművészet, a zene és a színház közös forrásvidékén, de érdeklődésük kiterjed a térspecifikus színházi formák, a képzőművészet és a performance világára is. A társulat sokak által egyedinek tartott színházi nyelve a zene és mozgás közötti közvetlen kapcsolat, kommunikáció minél mélyebb feltárására épül. Mégsem tekintik magunkat pusztán mozgás- vagy zenés színházi csoportosulásnak, amit szövegdramaturgiára épülő és tantermi színházi előadásaik is jeleznek.
Folyamatosan működő tantermi színházi projektük mellett az elmúlt két évadban figyelmük a kortárs magyar irodalom felé fordult: ezt jelzi az Esterházy-szövegek alapján készült Több nő, több férfi című beszédes mozgásszínházi előadás Mezey Gábor rendezésében, valamint a Kiss Judit Ágnes verses dráma-triptichonja alapján készült Szület-szeret-hal, melyet Tóth Miklós rendezett. Ez utóbbi az EMMI Katona József Pályázata révén jöhetett létre. Legutóbbi bemutatónk is kortárs szöveg, melyet Szegezdi Róbert rendezővel karöltve formált saját képére a társulat. Rendező: Solténszky Tibor
Egy kisfiút édesanyja pszichológushoz visz, mert valami lelki csomó eredményeképp nem képes kimondani azt, hogy szereti édesanyját. Maga a vizsgálat az előadás gerince, amelyben „regresszív hipnózissal” a gyerek múltja, majd „progresszív hipnózissal” jövője elevenedik meg… Ez a történet képes felmutatni mai életünk számtalan nyűgét, baját, fonákságát; jókat derülhetünk elvált szülőn, alkalmi szexpartneren, természetgyógyászon, R2D2 és Trípió felbukkanásán, a testet öltött super egón, a pszichológus nem mindennapi szerelmi afférján…
A vidámnak tűnő anyaggal a szerző és a Társulat véleményt nyilvánít lélekgyógyászatról, gender-irodalomról, életpálya-modellekről… A Trainingspot Társulat 2007 őszén alakult Budapesten a színész-koreográfus Benkő Ágnes és a zeneszerző-rendező Pap Gábor irányításával. A társulatot olyan színházzal huzamosabb ideje foglalkozó személyek alkotják, akik számára alapelv a következetes és folyamatos kísérletezés, az alkotóművészet új kifejezésmódjainak keresése a mozgásművészet, a zene és a színház közös forrásvidékén, de érdeklődésük kiterjed a térspecifikus színházi formák, a képzőművészet és a performance világára is. A társulat sokak által egyedinek tartott színházi nyelve a zene és mozgás közötti közvetlen kapcsolat, kommunikáció minél mélyebb feltárására épül. Mégsem tekintik magunkat pusztán mozgás- vagy zenés színházi csoportosulásnak, amit szövegdramaturgiára épülő és tantermi színházi előadásaik is jeleznek.
Folyamatosan működő tantermi színházi projektük mellett az elmúlt két évadban figyelmük a kortárs magyar irodalom felé fordult: ezt jelzi az Esterházy-szövegek alapján készült Több nő, több férfi című beszédes mozgásszínházi előadás Mezey Gábor rendezésében, valamint a Kiss Judit Ágnes verses dráma-triptichonja alapján készült Szület-szeret-hal, melyet Tóth Miklós rendezett. Ez utóbbi az EMMI Katona József Pályázata révén jöhetett létre. Legutóbbi bemutatónk is kortárs szöveg, melyet Szegezdi Róbert rendezővel karöltve formált saját képére a társulat. Rendező: Solténszky Tibor
Stáblista
Terapeuta | Boros Ádám |
Fábián Péter | Lovas Dániel |
Mama | Bagaméry Orsolya |
Kata, Fábián szerelme kislányként, felnőttként | Király Kriszta |
Bácskai, ovis társ, majd haver | Balogh Péter |
Bácskai, ovis társ, majd haver | Árvai Péter |
Zsuzsi, ovis/lány, csetelő és randipartner | Solténszky Ráhel |
Okoska, Fábián felettes énje | Benya Kata |
Somogyi Luca, természetgyógyász | Jobbágy Kata |
Erika, kurva | Manyasz Erika |
Helyszín
MU Színház
Budapest, XI., Körösy József u. 17.
Budapest, XI., Körösy József u. 17.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!