Harold Pinter Hazatérés
A Budaörsi Latinovits Színház előadása
Van egy család; illetve kettő; illetve egy sem. Az első család: a pátriárka és a három fia, meg a pártában maradt nagybácsi. Anya sehol. Volt, de eltűnt, és csak remélni merhetjük, hogy a kegyes végelgyengülés vitte el. A másik család: a három fiú közül a legidősebb, akinek sikerült kitörnie a szülői ház, a kelet-londoni proli-lét sivárságából, Amerikába ment, ahol tudományos karriert csinált, meg három gyereket (fiú mind) és most fiatal feleségével váratlanul hazatér, hogy körülnézzen a múltjában. A gyerekeket otthon hagyták. A családi találkozó természetesen nem úgy sül el, ahogy várták – soha semmi sem sül el úgy – sőt, minden tökéletes zűrzavarba torkollik. Hacsak nem (kacsint ki Pinter a sorai közül) ez a tökéletes zűrzavar volt az, amire egész idő alatt vártak, reménytől dobogó szívvel és rettegéstől izzó aggyal: vagy épp fordítva... Kritika: „ A magánélet misztériuma gyakran megfejthetetlen, és Harold Pinter nem tartozik azok közé, akik könnyű megfejtést – egyáltalán megfejtést – kínálnak. Hazatérés című, 1964-ben írt színműve a cselekmény külső burkát tekintve ugyanolyan rejtélyes, mint legtöbb darabjáé. Ez a tény csak azokat vonzza, akik nem kedvelik a színházban a túlságosan egyértelmű dolgokat és a csinos csomagocskában hazavihető, piros masnival átkötött tanulságokat. Pinter kíváncsivá tesz, gondolkodóba ejt és kifejezetten nyugtalanít. Igazi drámaíró, a legjobbak közül. [...] ” →
(Koltai Tamás, Élet és Irodalom) Fotó
Budaörsi Latinovits Színház - Borovi Dániel
Van egy család; illetve kettő; illetve egy sem. Az első család: a pátriárka és a három fia, meg a pártában maradt nagybácsi. Anya sehol. Volt, de eltűnt, és csak remélni merhetjük, hogy a kegyes végelgyengülés vitte el. A másik család: a három fiú közül a legidősebb, akinek sikerült kitörnie a szülői ház, a kelet-londoni proli-lét sivárságából, Amerikába ment, ahol tudományos karriert csinált, meg három gyereket (fiú mind) és most fiatal feleségével váratlanul hazatér, hogy körülnézzen a múltjában. A gyerekeket otthon hagyták. A családi találkozó természetesen nem úgy sül el, ahogy várták – soha semmi sem sül el úgy – sőt, minden tökéletes zűrzavarba torkollik. Hacsak nem (kacsint ki Pinter a sorai közül) ez a tökéletes zűrzavar volt az, amire egész idő alatt vártak, reménytől dobogó szívvel és rettegéstől izzó aggyal: vagy épp fordítva... Kritika: „ A magánélet misztériuma gyakran megfejthetetlen, és Harold Pinter nem tartozik azok közé, akik könnyű megfejtést – egyáltalán megfejtést – kínálnak. Hazatérés című, 1964-ben írt színműve a cselekmény külső burkát tekintve ugyanolyan rejtélyes, mint legtöbb darabjáé. Ez a tény csak azokat vonzza, akik nem kedvelik a színházban a túlságosan egyértelmű dolgokat és a csinos csomagocskában hazavihető, piros masnival átkötött tanulságokat. Pinter kíváncsivá tesz, gondolkodóba ejt és kifejezetten nyugtalanít. Igazi drámaíró, a legjobbak közül. [...] ” →
(Koltai Tamás, Élet és Irodalom) Fotó
Budaörsi Latinovits Színház - Borovi Dániel
Szereposztás
Max | Lukáts Andor |
Sam | Dióssi Gábor |
Ruth | Szamosi Zsófia |
Lenny | Géczi Zoltán |
Joey | Nagy Dániel Viktor |
Stáblista
Rendező | Berzsenyi Bellaagh Ádám |
Dramaturg | Kovács Kristóf |
Díszlet, jelmez | Zöldy Z Gergely |
Világítás | Sokorai Attila |
Zene | Monori András |
A rendező munkatársa | Juhász Gabriella |
Helyszín
Jászai Mari Színház, Népház
Tatabánya, 2800, Népház u. 5.
Tatabánya, 2800, Népház u. 5.
Térkép
Ne használj papírt, ha nem szükséges!
Az emailban kapott jegyeid — ha teheted — a telefonodon mutasd be.
Köszönjük!